Första gången på loppis!

Jajjemenssan, idag stod jag för första gången på loppis för att få in lite pengar till julklappar och pyrets födelsedag. Jag var jättenervös, men det visade sig vara jätteroligt! Mitt tips till alla därute är dock att ta med en kompis, för isch vad det blev långsamt efter ett par timmar när kunderna började glesa ut sig. Fast jag ska inte gnälla, jag hade med mig min virkning, så jag satt inte i sjön!

Vad sålde jag då? Jo, barngrejor, barnkläder, leksaker, böcker och dvd-skivor. Det sa verkligen bara SLURP den första timmen, sen var alla leksakerna borta! Så nu måste jag rota lite mer i mina gömmor och se om jag hittar mer lekprylar att nasa imorgon. För jag ska faktiskt stå imorgon också. Inte den smartaste iden, men fanken – man lär så länge man lever! Får hoppas att jag blir av med lite mer prylar då!

Så alla ni som är sugna på loppis kan ju glida ner en sväng på Munktellarenan i Eskilstuna imorgon dårå 🙂

Efter att bordshyran var intjänad och växelpengarna återbetalade till päronen så hade jag fått ihop nästan 400 kronor – vilket är mycket för en fatttig ensam morsa! Nu får nog pysslingen nåt roligt i födelsedagspresent i alla fall!

Skoj vare!

Oodletoo!

2 reaktioner på ”Första gången på loppis!

Lämna en kommentar